Fint skal det være

Fra lykke til ulykke

Så er der lækkerier til bloggen. Jeg har i denne her uge haft to fridage, hvilket aldrig er sket før og det var nok en først-og-sidste-gang du ved. I mandags faldt Keith på snowboard og har efter flere hospital besøg fået afvide at han ikke må arbejde i noget tid – det er så synd for ham, men han prøver at holde hovedet oppe. Heldigt for mig at kunne jeg bruge begge mine fridage med ham, uden at blive afbrugt af en af os skulle på job. Det resulteret i vi lejede i en bil i Lillehammer (hvilket var almindeligt besværligt til at starte med). Vi besluttede os for at køre til Gjörvik for at shoppe og spise onsdag eftermiddag/aften. Så spontane som vi nu er besluttede vi os for at tage på en lille romantisk getaway hvor vi  kørte helt til Nærøyfjorden som ligger ca 4,5 timer fra Hafjell for at se fjorden og fjeldene. Vi ankom omkring midnat og havde ingen idé om der ville være et hotel, men i værste fald havde vi forberedt os på at overnatte i bilen. Vi fandt det super hyggeligt hotel i Flåmsbana. Der overnattede vi og stod tidligt op fik morgenmad og tog ud for at fjorden. Vi kørte 8 km op i fjeldet for at se det oppe fra. Så smuk, trods solen ikke var fremme. Ellers kørte vi rundt om fjorden og nød udsigten. Så smuk – jeg klager i hvert fald ikke. Bagefter det besluttede vi os for at køre til Bergen, eftersom vi alligevel var så tæt på og så langt fra hjemme. Det var en skuffelse, da vi havde læst om byen skulle være så smuk, hvilket ingen af os synes den var. Og bryggen var overraskene lille. Vi fik dog lækker aftensmad på et sushi restaurant, men ellers var vores lille ekstra tur til Bergen noget vi godt kunne have undværet. Vi prøvede dog at få det bedste ud af det. Så stod den ellers på 7 timers køretur hjem til Hafjell.. Der havde åbenbart været voldsomt snevejr i den del af landet imens vi havde været væk. Så på hjemturen bliver vi mødt af masser af sne. Lige som man troede skisæsonen så småt var slut så overrasket naturens kræfter atter igen. Vi kører og kører og kører. Da der var to timer tilbage, finder vi ud af at vi har kørt en kæmpe omvej hjem, eftersom vores gps’er ikke har virket optimalt. Vi kommer på rette spor og lige efter vi har kørt forbi Gjörvik lyder der en ordenligt bom. Det skal siges klokken er 2 om natten. Et punkteret dæk.. På en lejebil, og af en eller anden grund ikke har et reserve dæk i bagagerummet…. Kun en klam pumpe som åbenbart skulle kunne fixe dækket, hvilket til vores store overraskelse ikke kunne det, chok. Så vi måtte ringe til Toyota og Avis som vi havde lejet bilen af, hvorefter den måtte blive hentet og kørt til Gjörvik hvor vi måtte må en ny låne bil og køre hjem i, som skulle afleveres om morgenen igen. Sikke en tur vi kom ud på – det er prisen for at være spontane. haha! Det var uden tvivl en tur med ups and downs. En uforglemmelig en af slagsen. Så at komme i seng klokken 04.30, kan godt mærkes idag.
Her er nogle billeder for vores roadtrip igennem det Norske land 🙂

IMG_0438(1)

• Mor

Hvor uheldig må man være…… Men hold da op, hvor fik I mange smukke oplevelser på den tur. ❤️